Ændringer i Borgerservice

Foto: Jammerbugt Kommune.
dato

Jammerbugt Kommune indfører obligatorisk tidsbestilling i Borgerservice fra den 1. november 2023.

Med ændringen skal du reservere en tid til Borgerservice og undgår dermed unødvendig ventetid ved fremmøde.

I dag er der mange ledige tider i Borgerservice, så det forventes, at det vil være uproblematisk at få en tid efter indførelsen af obligatorisk tidsbestilling. Som det ser ud nu, vil det være muligt at få en tid samme dag, hvis der er behov for det. Borgerservice vil løbende følge udviklingen og justere antal af tider.

Tidligere har det været muligt både at bestille tid og møde op uden tidsbestilling, hvilket har ført til længere ventetid for dem, der ikke havde bestilt tid. Med den nye obligatoriske tidsbestilling vil ventetiden blive minimeret, da du vil blive betjent på det reserverede tidspunkt, så du hurtigt kan få færdiggjort dit ærinde i Borgerservice.

”En særlig fordel ved denne ændring er, at ældre medborgere ikke længere behøver at bekymre sig om ventetid og planlægning af transport til og fra Borgerservice. Med tidsbestilling kan de nemlig reservere deres tid og bestille transport i forhold til ekspeditionstiden, sådan at de ikke skal sidde og vente unødigt, efter deres ærinde er overstået”, fortæller teamleder Lone Sørensen. ”En anden fordel er, at vi kan sikre, at vi har de rette ressourcer ved skranken, så vi kan nedbringe sagsbehandlingstiden”.

Lukning af Borgerservicecentrene i Brovst og Pandrup

Samtidig med indførelsen af obligatorisk tidsbestilling vil der også være ændringer i placeringen af Borgerservicecentrene. Kommunalbestyrelsen har besluttet at lukke Borgerservicecentrene i Pandrup og Brovst ved årets udgang.

Fremadrettet kan du få hjælp i Borgerservicecentret i Aabybro, som vil have åbningstider som hidtil (Mandag til onsdag: 10.00-14.00, torsdag: 10.00-17.00 og fredag: 10.00-12.00). Derudover vil der være åbningstid i Fjerritslev hver mandag fra kl. 10-17. Denne ændring suppleres af obligatorisk tidsbestilling for at sikre, at der ikke opstår lang ventetid.

Hvis du ikke selv kan booke tid online

Der er selvfølgelig stadig hjælp til de borgere, der ikke selv er i stand til at benytte tidsbestilling. Det gøres ved at kontakte Den Digitale Hotline på tlf. 7020 0000. Den Digitale Hotline er en del af et samarbejde mellem kommunerne, som Jammerbugt Kommune er medlem af. Her kan de svare på mange af de spørgsmål, som borgerne har, og de kan yderligere hjælpe med tidsbestilling.

Hvis du har et akut problem og der ikke er ledige tider

Så ringer du til 7257 7777 (Jammerbugt Kommune). Her vil du blive bedt om at fortælle om baggrunden for dit akutte behov, og vil – efter en konkret, individuel vurdering - få tildelt en akuttid.

Kilde: Jammerbugt Kommune
Denne artikel er udarbejdet af 3. part. Indholdet er hverken sponsoreret eller betalt. De holdninger, der måtte fremgå, repræsenterer ikke redaktionen.